2.10 Penetracja pancerza – zasada działania pocisków
Każde działo dysponuje standardowym zestawem parametrów tj.:
• celność
• czas celowania
• szybkostrzelność
• uszkodzenia
Każdy pocisk dostępny w grze ma określoną penetracje pancerza. W opisie każdego działa znajdziemy informacje o jej ilości przy strzale z odległości 100 metrów, jednak faktyczna wartość penetracji oraz uszkodzeń może wahać się o 25% w obie strony.
Przykład:
Pocisk o średniej penetracji 200mm i średnich uszkodzeniach 400.
Minimalna penetracja: 200-25% = 150mm
Maksymalna penetracja: 200+25% = 250mm
Minimalne uszkodzenia: 400-25% = 300
Maksymalne uszkodzenia: 400+25% = 500
W grze dostępne są 4 rodzaje pocisków:
• Przeciwpancerny
• Podkalibrowy
• Kumulacyjny
• Odłamkowo-burzący
Do tego samego celu warto używać jest różnych rodzajów pocisków w zależności od sytuacji.
Pocisk przeciwpancerny: standardowy pocisk dostępny w grze:
• Jego penetracja nie spada poniżej 100m.
• Jego penetracja spada powyżej 100m.
• Penetruje przeszkody (ogrodzenia, samochody) lecz traci 25mm penetracji przy każdej z nich.
• Zasięg to 720m (360m dla małych kalibrów)
Pocisk Podkalibrowy:
• Jego penetracja nie spada poniżej 100m.
• Jego penetracja spada powyżej 100m.
• Penetruje przeszkody (ogrodzenia, samochody) lecz traci 25mm penetracji przy każdej z nich.
• Zasięg to 720m (360m dla małych kalibrów)
• Ich prędkość wylotowa jest dużo większa w porównaniu do standardowych pocisków przeciwpancernych.
• Ich penetracja jest dużo większa w porównaniu do standardowych pocisków przeciwpancernych.
Pocisk kumulacyjny:
• Penetracja nie zależy od zasięgu
• Nie penetruje przeszkód (ogrodzeń, samochodów)
• Zasięg to 720m (360m dla małych kalibrów)
• Ich prędkość wylotowa jest dużo mniejsza w porównaniu do standardowych pocisków przeciwpancernych.
• Ich penetracja jest dużo większa w porównaniu do standardowych pocisków przeciwpancernych.
Pocisk odłamkowo-burzący:
• Penetracja nie zależy od zasięgu
• Przy trafieniu w przeszkodzę (ogrodzenie, samochód wybuchają)
• Zasięg to 720m (360m dla małych kalibrów)
• Ich penetracja jest dużo mniejsza w porównaniu do standardowych pocisków przeciwpancernych.
• Ich potencjalne uszkodzenia są dużo większe w porównaniu do standardowych pocisków przeciwpancernych.
• Pocisk może razić odłamkami wszystkie cele w pobliżu jego wybuchu
Jeśli chcesz zadać uszkodzenia pojazdowi znajdującemu się za zasłoną np. ogrodzeniem, samochodem użyj pocisków przeciwpancernych lub podkalibrowych.
Jeśli chcesz zadać uszkodzenia mocno opancerzonemu pojazdowi znajdującemu się w dużej odległości od Ciebie użyj pocisków kumulacyjnych.
Jeśli chcesz zadać uszkodzenia małemu pojazdowi w ruchu najlepszym wyborem będzie pocisk Podkalibrowy.
Jeśli chcesz zadać uszkodzenia pojazdom cechujących się bardzo niskim pancerzem (kartony) użyj pocisków odłamkowo-burzących.
Pocisk odłamkowo-burzący stosowany jest również do resetowania punktów zdobywania bazy ze względu na obszar rażenia odłamkami.
5.1 Opis umiejętności oraz perków
Umiejętności i atuty załogi:
Wszechstronność – Umiejętność
Dowódca potrafi obsługiwać każde stanowisko i potrafi zastępować nieprzytomnych załogantów. Wraz z każdym dodatkowym nieprzytomnym załogantem, efektywność dowódcy spada.
Działanie:
Efektywność w zastępowaniu nieprzytomnych załogantów jest proporcjonalna do ilości rannych.
Dla 1 - 50% - czyli spadek wartości po śmierci danego załoganta jest o 50% mniejsza, czyli jak przeładowanie spadło nam z 10s, na 20s, to z tą umiejętnością spadnie do 15s.
Dla 2 - 25%
Itd.
Mentor – umiejętność
Wszyscy załoganci (oprócz dowódcy) dostają dodatkowe doświadczenie, zależne od poziomu umiejętności.
Działanie:
Zwiększone zdobywanie doświadczenia o 10%, nie działa na dowódcę.
Czyli 1% umiejętności daje nam 0,1% zdobywanego doświadczenia więcej przez załogę
Zwiad – Umiejętność
Szkolenie się w tej umiejętności powoduje zwiększenie zasięgu widzenia. W przypadku uszkodzenia przyrządów obserwacyjnych, skuteczność umiejętności wzrasta
Działanie:
+2% do zasięgu widzenia (lub +5%, inne testy)
+20% do zasięgu widzenia w przypadku uszkodzonej optyki
Czyli na 1% umiejętności - 0,02% zwiększa się zasięg widzenia, lub 0,2% w przypadku uszkodzonej optyki
Szósty zmysł - Perk
Specjalny wskaźnik na interfejsie będzie pokazywać, czy pojazd został wykryty.
Działanie:
Perk włącza się po 3 sekundach od bycia wykrytym, zapala się potem gaśnie, by ponownie zadziałał musimy zniknąć z widoku co trwa zwykle do 8 sekund od czasu, kiedy nikt nas nie widzi